Francuzi faworyzowali swoich?
Nasi żeglarze wrócili rozczarowani
Ekipie jachtu POL – 77 „Villa Hopfer Soncas” nie udało się obronić po raz trzeci tytułu mistrza świata. Z regat we Francji nasi żeglarze wracają z miejsce trzecim i z niesmakiem.
Przez tydzień Jerzy Chodubski, Piotr Tarnacki i Łukasz Wosiński walczyli w najważniejszych światowych zawodach w klasie micro o utrzymanie mistrzowskiego tytułu. Wygrał Francuz Marcel Rrauth przed Rosjaninem Viacheslavem Frolovem. Nasi reprezentanci po dwóch zwycięstwach (w roku 2004 i 2005) miejsce trzecie odebrali jako porażkę.
Mają wiele pretensji do organizatorów. – Instrukcja żeglugi i oficjalne komunikaty były tylko w języku francuskim, co jest złamaniem przepisów – mówi Tarnacki. – O wyścigu Long Distance dowiedzieliśmy się na wodzie, przekonani, że płyniemy na trzy krótkie wyścigi! Wskutek tego nie mieliśmy namiarów nawigacyjnych na boje na trasie.
Po otrzymaniu punktów karnych w wyścigu Long Distance załoga utraciła pozycję liderów. Oficjalnym powodem była otwarta klapa, która -jak twierdzą – naprawdę była zamknięta przez cały wyścig, a jako dowód przedstawiono zdjęcia z treningu. Jesteśmy rozczarowani i czujemy ogromny niesmak – mówią żeglarze.
(geo)
Mistrzostwa Świata w klasie Micro 2006
28.8.2006
TOYOTA Sailing Team zajęła trzecie miejsce w Mistrzostwach Świata
Załoga reprezentująca Sopot Match Racing Center (Piotr Tarnacki/Jurek Chodubski/Łukasz Wosiński) zajęła ostatecznie trzecie miejsce w zakończonych wczoraj Mistrzostwach Świata w klasie Micro.
W ostatnim wyścigu sopocka ekipa zajęła 13 miejsce i po otrzymaniu punktów karnych w wyścigu Long Distance utraciła pozycję liderów. Wygrał Francuz Marcel Krauth przed Rosjaninem Viacheslavem Frolovem. Pikanterii dodaje fakt, że polska załoga przegrała całe regaty przy zielonym stoliku zamiast na wodzie.
'Nasze przypuszczenia z pierwszych dni regat niestety się sprawdziły. Po raz kolejny kiedy MŚ rozgrywa się we Francji dochodzi do ogromnych nadużyć sędziów i organizatorów, którzy faworyzują francuskie załogi. W przeszłości ofiarami takich działań byli Jarek Kaczorowski, Staszek Sawko czy chociażby mój brat Przemek. Teraz dosięgło to również nas.’ – skarży się Tarnacki. 'W wyścigu Long Distance otrzymaliśmy dodatkowych 5 punktów karnych, które to właśnie przekreśliły nasze zwycięstwo. Oficjalnym powodem była otwarta klapa, która tak naprawdę była zamknięta przez cały wyścig a jako dowód przedstawiono nam zdjęcia z treningu! Jesteśmy rozczarowani tym co tutaj zaszło i czujemy ogromny niesmak.’
Końcowa klasyfikacja generalna:
1. 'Briska 3′, Krauth, Francja
2. 'Home Hotel’, Frolov, Rosja
3. 'Toyota Saling Team’, Tarnacki, Polska
24.8.2006
TOYOTA Sailing Team trzecia w wyścigu Long Distance
Załoga reprezentująca Sopot Match Racing Center (Piotr Tarnacki/Jurek Chodubski/Łukasz Wosiński) zajęła wczoraj 3 miejsce w długodystansowym wyścigu (tzw. Long Dinstance) i umocniła swoje prowadzenie w całych regatach.
Wyścig długodystansowy trwał cały dzień lecz najwięcej problemów polska załoga miała wieczorem kiedy to rozpatrywano przeciwko niej protest.
'Cały wyścig płynęliśmy nie najgorzej. Prowadziliśmy nawet przez większą część czasu ale duże zmiany wiatru wymusiły na nas decyzje pilnowania jednej grupy jachtów kiedy następna nam trochę uciekła. Przed samą metą doszło do incydentu z Francuzem Marcelem Krauthem (również wielokrotnym mistrzem świata), który żeglował nieprzepisowo zarzucając nam złamanie prawa drogi. Po wyścigu znalazł francuskich świadków i próbował nas wyrzucić z wyścigu ale komisja oddaliła protest’ – mówi Piotr Tarnacki. 'Mamy masę zastrzeżeń do organizatorów co do rozgrywania regat: Instrukcja Żeglugi i oficjalne komunikaty są tylko w języku francuskim co jest załamaniem międzynarodowych przepisów O wyścigu Long Distance zaś dowiedzieliśmy się dopiero na wodzie będąc przekonani, że płyniemy na trzy krótkie wyścigi! Dzięki temu nie mieliśmy żadnych namiarów nawigacyjnych na boje na trasie. To skandal! Obawiamy się eskalacji 'dziwnych zachowań’ francuskich organizatorów i sędziów mających na celu faworyzowanie lokalnych żeglarzy. Mamy nadzieję, że nie dojdzie do ekscesów znanych z poprzednich lat kiedy to najważniejsze regaty również rozgrywane były we Francji. Póki co żeglujemy 'swoje’ mając jednak oczy szeroko otwarte na wszystko wokół’.
Wyniki wyścigu Long Distance:
1. 'Home Hotel’, Frolov, Rosja
2. 'Toupideck’, Grivel, Francja
3. 'Toyota Saling Team’, Tarnacki, Polska
4. 'Briska 3′, Krauth, Francja
5. 'Platypus’, Boitard, Francja
Klasyfikacja Generalna po 3 wyścigach krótkich i Long Distance:
1. 'Toyota Saling Team’, Tarnacki, Polska
2. 'Briska 3′, Krauth, Francja
3. 'Marlin’, Alvikis, Łotwa
4. 'Home Hotel’, Frolov, Rosja
5. 'Platypus’, Boitard, Francja
23.8.2006
TOYOTA Sailing Team z Sopotu prowadzi!
Załoga reprezentująca Sopot Match Racing Center (Piotr Tarnacki/Jurek Chodubski/Łukasz Wosiński) prowadzi po pierwszym dniu regat we francuskim Meze.
Wczoraj udało się rozegrać 3 wyścigi. Polacy zdobywali w nich kolejno miejsca 4, 1, 1 co łącznie daje im prowadzenie.
'Żeglowaliśmy dziś szczęśliwie ale sytuacja na trasie zmieniała się w każdej chwili i niczego nie mogliśmy być do końca pewni. Wiatr kręcił do 70 stopni! Po pierwszym dniu widzimy, że najwięcej problemów będziemy mieli z trzema ekipami francuskimi, jedną holenderską i dwiema rosyjskimi. Na jutro planowane są kolejne 3 wyścigi. Jesteśmy zadowoleni ze startów. Nie imponujemy trochę prędkości w momencie słabszego wiatru ale będziemy nad tym pracować.’ – mówi sternik Piotr Tarnacki.
22.8.2006
TOYOTA Sailing Team rozpoczyna Mistrzostwa Świata w klasie Micro.
Załoga reprezentująca Sopot Match Racing Center (Piotr Tarnacki/Jurek Chodubski/Łukasz Wosiński) to mistrzowie świata w tej konkurencji z ostatnich dwóch lat. W tym roku stoją przed szansą zdobycia tytułu po raz trzeci z rzędu. Byliby pierwszą załogą w historii, która tego dokonała.
Polacy rozpoczynają dziś pierwsze wyścigi. Po blisko tygodniowym zgrupowaniu, podczas którego testowali nowe żagle czują się silni choć nie ukrywają, że w tym roku konkurencja jest wyjątkowo wysoka.
'O tytuł powalczy 7 może 8 załóg, które są naprawdę solidnie przygotowane. My ze względu na przygotowania do sopockiego Pucharu Świata Toyota Sopot Match Race 2006 nie trenowaliśmy w tym roku zbyt wiele ale po próbnym wyścigu widać, że jesteśmy w ścisłej czołówce’ – mówi sternik Piotr Tarnacki.
Międzynarodowa Klasa Micro (International Micro Tonner Class) to najmniejsza klasa morska na świecie. Jachty liczą sobie 5.5m długości, niosą 35m kw. żagli i zabierają na pokład 3 członków załogi. Te małe ale niezwykle dzielne i zaawansowane technicznie jachty są popularne na całym świecie. W Polsce klasa ma bogate tradycje: mistrzami świata byli wielokrotnie Jarosław Kaczorowski, Leon Wróbel, Stanisław Sawko i Przemysław Tarnacki. Również polscy konstruktorzy, tacy jak Skrzat, Pieśniewski, Kubaszewski, Abrożej, Ginter przyczyniali się do rozwoju klasy na świecie.
Sopocka baza profesjonalnego jachtingu sportowego – Sopot Match Racing Center – objęła w tym roku patronat nad pierwszą w ponad 30 letniej historii klasy załogą, która ma szansę zdobyć tytuł mistrzowski po raz trzeci z rzędu. SMRC starać się będzie o prawo do organizacji Mistrzostw Świata w tej klasie w roku 2008.
TOYOTA Sailing Team płynie w składzie: Piotr Tarnacki – skipper, Jurek Chodubski – pit man, Łukasz Wosiński – trymer.
Przemysław Tarnacki
Załoga będzie walczyć o tytuł mistrza świata.
Trenują przed mistrzostwami.
Po raz trzeci z rzędu załoga jachtu POL – 77 „Villa Hopfer Soncas” będzie miała szansę zdobycia tytułu mistrza świata w klasie micro. Na razie intensywnie trenuje na jeziorze Drawsko.
Wielokrotnie już informowaliśmy o spektakularnych sukcesach ekipy, którą tworzą połczyński przedsiębiorca Jerzy Chodubski oraz jego dwóch młodszych kolegów z Trójmiasta Łukasz Wosiński i Piotr Tarnacki. Od kilku lat nie mają sobie równych w żeglarskiej klasie micro. Wygrywają prawie wszystkie regaty, a zwieńczeniem ich treningów jest tytuł mistrza świata, który zdobyli już dwukrotnie. Obecnie przygotowują się do kolejnego startu w mistrzostwach świata, które tym razem odbędą się we Francji. Pracują pod kierunkiem Stanisława Sawko, jednego z najbardziej znanych polskich żeglarzy, mistrza świata w klasie micro z 2001 roku. Startował wówczas z obecnym sternikiem POL-77 oraz z Jackiem Wysockim, który aktualnie przygotowuje się do Pucharu Ameryki, czyli najbardziej prestiżowej imprezy w świecie żeglarskim.
Przez dziesięć dni żeglarze pływają po jeziorze Drawsko, następnie spędzą siedem dni na akwenie, na którym odbędą się mistrzostwa. Wystartują jako reprezentanci Sopot Match Racine Center.
(geo)
Nr 106
8.05.2006 r.
Rozpoczęli od zwycięstwa
Mistrzowie świata w żeglarskiej klasie Micro, ekipa jachtu Willa Hopfer, rozpoczęła obronę tytułu mistrzów świata od zwycięstwa w regatach w niemieckim Amecke. Ekipa w składzie Piotr Tarnacki, Łukasz Wosiński i Jerzy Chodubski z Połczyna Zdroju wygrała wszystkie cztery wyścigi regat.
– Pogoda w trakcie wyścigów była wiosenna. Startowaliśmy przy sile wiatru pięć w skali Bouforta. Na dodatek padał śnieg – mówi Piotr Tarnacki. – Regaty w Amecke to dla nas początek przygotowań do obrony wywalczonego przed rokiem tytułu mistrzów świata. Budujemy formę na sierpniowe Mistrzostwa Świata we Francji, gdzie staniemy przed szansą zdobycia tego tytułu po raz trzeci z rzędu. Bylibyśmy pierwszą w historii załogą, która tego dokona – dodał.
Przypomnijmy, że Międzynarodowa Klasa Micro (International Micro Tonner Class) to najmniejsza klasa morska na świecie. Jachty liczą sobie 5,5 m długości, niosą 35 m kw. żagli i zabierają na pokład 3 członków załogi. Te małe, ale niezwykle dzielne i zaawansowane technicznie jachty są popularne na całym świecie. W Polsce klasa ma bogate tradycje: mistrzami świata byli wielokrotnie Jarosław Kaczorowski, Leon Wróbel, Stanisław Sawko i Przemysław Tarnacki. Również polscy konstruktorzy, tacy jak Skrzat, Pieśniewski, Kubaszewski, Abrożej, Ginter przyczyniali się do rozwoju klasy na świecie.
(wok)
05 maja 2006
Sopot
Zwycięstwo sopocian w żeglarskiej klasie Micro Tonner
Mistrzowie świata w żeglarskiej klasie Micro (ekipa jachtu Willa Hopfer, reprezentująca Sopot Match Racing Center) rozpoczęła obronę tytułu mistrzów świata od zwycięstwa w regatach w niemieckim Amecke. Ekipa Piotr Tarnacki/Jerzy Chodubski/Łukasz Wosiński wygrała wszystkie cztery wyścigi regat, które odbyły się w dniach 30.04-01.05.2006.
‘Pogoda w trakcie wyścigów przypominała o póĽnej w tym roku wiośnie. Wszystkie wyścigi rozegraliśmy przy ciężkiej pogodzie – wiatr 5B, śnieg i grad’ – wspomina Piotr Tarnacki. ‘Regaty w Amecke to dla nas początek przygotowań do obrony wywalczonego przed rokiem tytułu mistrzów świata. Budujemy formę na sierpniowe Mistrzostwa Świata we Francji, gdzie staniemy przed szansą zdobycia tego tytułu po raz trzeci z rzędu. Bylibyśmy pierwszą w historii załogą, która tego dokona.’
Międzynarodowa Klasa Micro (International Micro Tonner Class) to najmniejsza klasa morska na świecie. Jachty liczą sobie 5.5m długości, niosą 35m kw. żagli i zabierają na pokład 3 członków załogi. Te małe ale niezwykle dzielne i zaawansowane technicznie jachty są popularne na całym świecie. W Polsce klasa ma bogate tradycje: mistrzami świata byli wielokrotnie Jarosław Kaczorowski, Leon Wróbel, Stanisław Sawko i Przemysław Tarnacki. Również polscy konstruktorzy, tacy jak Skrzat, Pieśniewski, Kubaszewski, Abrożej, Ginter przyczyniali się do rozwoju klasy na świecie.
Sopocka baza profesjonalnego jachtingu sportowego – Sopot Match Racing Center – objęła w tym roku patronat nad pierwszą w ponad 30 letniej historii klasy załogą, która ma szansę zdobyć tytuł mistrzowski po raz trzeci z rzędu. Starty załogi Willa Hopfer w regatach flotowych są, obok startów match racingowych ekipy TARNACKI Racing, wizytówką sportową sopockiej bazy żeglarstwa.
Niewykluczone, że SMRC starać się będzie o prawo do organizacji Mistrzostw Świata w tej klasie w roku 2008.
‘Będziemy się przyglądać tej klasie. Sprowadzenie światowej czołówki tej klasy na wody wokół sopockiego molo byłoby doskonałym uzupełnieniem naszej żeglarskiej działalności w Sopocie’ – mówi Przemek Tarnacki, Dyrektor Sportowy SMRC i skipper profesjonalnej ekipy mach racingowej TARNACKI Racing. ’Obok przyszłorocznych Mistrzostw Europy w match racingu pojawiła by się w Sopocie kolejna impreza światowego formatu!’
Więcej informacji: www.yachting.com.pl
Sopot Match Racing Center
Sopot Match Racing Center to pierwsza w Polsce baza profesjonalnego jachtingu sportowego mająca swą siedzibę i zaplecze sportowe przy sopockim molo. Organizuje regaty zaliczane do Pucharu Świata ISAF w formule Match Racing (pojedynki 'jeden na jeden’). Wedle tej samej formuły rozgrywane są regaty o Puchar Ameryki. SMRC jest właścicielem floty jachtów Diamant 3000 – nowych pełnomorskich jachtów, na których latem w Sopocie rozegrane zostaną regaty Pucharu Świata najwyższej rangi (Grade 1): SOPOT MATCH RACE 2006